Actuarial Outpost
 
Go Back   Actuarial Outpost > Cyberchat > Non-Actuarial Topics
FlashChat Actuarial Discussion Preliminary Exams CAS/SOA Exams Cyberchat Around the World Suggestions

Search Actuarial Jobs by State @ DWSimpson.com:
AL AK AR AZ CA CO CT DE FL GA HI ID IL IN IA KS KY LA
ME MD MA MI MN MS MO MT NE NH NJ NM NY NV NC ND
OH OK OR PA RI SC SD TN TX UT VT VA WA WV WI WY

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #11  
Old 07-06-2003, 08:10 PM
NoName's Avatar
NoName NoName is offline
Site Supporter
Site Supporter
SOA AAA
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 7,764
Default

http://www.poynter.org/forum/?id=correct (via obscurestore.com)

Quote:
Originally Posted by Roswell Daily Record
In Monday's edition of the Daily Record the story regarding the Father's Day invitational tournament on Page B1 contained an encounter with one "Carl Spangler" whom the story reported had invented a new type of grass for golfing. Following publication of the article, it came to the attention of management that the incident had not taken place and was in fact a scene from a movie. After discovering this, management immediately terminated the author of the article for presenting the material as factual.
Original story: http://www.roswell-record.com/archiv...603/spt05.html
Reply With Quote
  #12  
Old 07-14-2003, 08:16 AM
NoName's Avatar
NoName NoName is offline
Site Supporter
Site Supporter
SOA AAA
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 7,764
Default

http://www.nytimes.com/2003/07/14/bu...=all&position=

http://www.foxnews.com/story/0,2933,91816,00.html

(via kausfiles.com)

The Times has a 2000 word correction today basically saying that one of its stories was total garbage.

Quote:
In a profile of Mr. [Steven] Gottlieb last Monday, The New York Times reported incorrectly that Mr. Gottlieb had defaulted on a $23.5 million loan and that as a result, in February he had lost control of his company, officially called TeeVee Toons Inc., to Prudential.

In fact Mr. Gottlieb was never personally responsible for the defaulted loan and remains in full control of his company. Even if Prudential were to prevail in the dispute, [...]Prudential has no claim to TVT Records itself and therefore would not be in a position to sell the company, as the article reported.

The article also cast a negative light on Mr. Gottlieb's history of involvement in lawsuits, describing him as litigious — a conclusion that is not a fair reading of the legal cases.

It also referred inaccurately to his relationships with certain prominent performing artists, and several important aspects of his recent courtroom victory in which a jury awarded him $132 million in a contract dispute with the Island Def Jam Music Group and its chairman and chief executive, Lyor Cohen. [...]

Beyond the inaccuracies arising from the article's mistaken premises, there were also several other factual errors, which are corrected today in an editors' note on Page A2. [...]

In portraying Mr. Gottlieb as "litigious," the article presented comments from industry figures whose past adversarial relationships with Mr. Gottlieb or partisanship in his dispute with Island Def Jam should have been more fully disclosed.[...]

One lawsuit against Mr. Gottlieb over disputed legal fees was cited in the article in support of an assertion that Mr. Gottlieb has had trouble getting law firms to represent him more than once. But neither the circumstances surrounding that lawsuit nor Mr. Gottlieb's repeated dealings with his current law firm, Akin Gump, support that assertion.[...]

Mr. Gottlieb has never been involved as an adversary in contract litigation against the artists Snoop Dogg or Nine Inch Nails, as the article suggested, although each of those artists has been a co-defendant in lawsuits filed against Mr. Gottlieb.

The article also referred incorrectly to other aspects of Mr. Gottlieb's business relationships with several performing artists, including Snoop Dogg. [...]

Mr. Gottlieb's company has never canceled its contractual relationship with a group called Cash Money Click, which signed with TVT Records in 1994. Although one member of that three-man group, the rap artist Ja Rule, left and now records for Def Jam, the group's two remaining performers are still under contract to TVT Records.

Finally, the article included a number of misleading or incomplete references to the Island Def Jam lawsuit and its consequences for Mr. Gottlieb, who won the case after a two-part jury trial that ended in early May [...]

The lawsuit centered on an aborted plan by TVT Records and Def Jam to create a "reunion" album, on the TVT Records label, featuring the two remaining Cash Money Click members along with Ja Rule, who is under contract to Def Jam. The article reported that the profit-sharing agreement for the deal between TVT Records and Def Jam was never signed, and misstated the chronology of certain events leading up to the lawsuit.
Other than that, the original article was spot-on.
Reply With Quote
  #13  
Old 07-14-2003, 10:21 AM
Aaron Brachowitz's Avatar
Aaron Brachowitz Aaron Brachowitz is offline
Member
 
Join Date: Sep 2001
Location: 41.629N, 93.833W
Posts: 10,004
Default

I think the fact that the correction had to include references to TeeVee Toons Inc., Island Def Jam Music Group, and best of all, Snoop Dogg, made it even more painful for NYT. Which is nice.
Reply With Quote
  #14  
Old 09-26-2003, 02:44 PM
NoName's Avatar
NoName NoName is offline
Site Supporter
Site Supporter
SOA AAA
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 7,764
Default

http://www.nytimes.com/2003/09/25/pa...rrections.html
Quote:
An article on Monday about Deputy Defense Secretary Paul D. Wolfowitz's comments at a forum on Iraq misstated President Bush's position on whether there were contacts between Al Qaeda and the government of Saddam Hussein. Mr. Bush has said there were such contacts; he has not said they were unsubstantiated.
It's so easy to get things like this wrong. Bush has only referred to Iraq-Al Qaeda ties what, a thousand times?
Reply With Quote
  #15  
Old 03-04-2004, 11:02 AM
NoName's Avatar
NoName NoName is offline
Site Supporter
Site Supporter
SOA AAA
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 7,764
Default

http://www.laobserved.com/archive/001504.html (via the corner at NRO)
Quote:
Last week, the L.A. Times' Mark Swed filed a review of the opera "Die Frau Ohne Schatten" at the Music Center. He wrote that the Richard Strauss epic is "an incomparably glorious and goofy pro-life paean..." But when it ran in the paper, pro-life had been changed to anti-abortion.

Swed was reportedly mortified, since the opera is not remotely about abortion. On Feb. 25, the Times ran this correction:
Quote:
Opera review -- A review of Los Angeles Opera's "Die Frau Ohne Schatten" in Tuesday's Calendar section incorrectly characterized the work as "anti-abortion." In fact, there is no issue of abortion in the opera, which extols procreation.
Swed was again not amused, since his name was on the piece[...]He apparently demanded a second correction, which ran the following day:

Quote:
Opera review -- A correction in Wednesday's paper about the review of Los Angeles Opera's "Die Frau Ohne Schatten" incorrectly implied that it was the reviewer who characterized the work as "anti-abortion" in Tuesday's Calendar. As the correction should have made clear, the lead paragraph submitted by the reviewer was incorrectly changed to include the term "anti-abortion." There is no issue of abortion in the opera, which extols procreation.
Ah, but there's more. [...In] response to the opera gaffe, the LAT's Reader's Representative sent out a missive reminding the staff that Times policy is not to clarify where in the chain the error occurred, based on the belief that "readers don't care."

That memo follows:

Quote:
Just a reminder: The Times' policy is that corrections simply correct the misinformation without assigning blame. The thinking is that readers don't care who made the mistake. [...]

Corrections should not say if it was an editing error or a reporting error, and should not imply fault to a wire service by mentioning it in the correction.
Reply With Quote
  #16  
Old 03-31-2004, 03:32 PM
Pseudolus's Avatar
Pseudolus Pseudolus is offline
Member
 
Join Date: Nov 2001
Location: Kooey Kooey Kooey
Favorite beer: Four Loko
Posts: 64,113
Default

http://www.samizdata.net/blog/archives/005813.html

Quote:
The Australian is a national broadsheet newspaper published by Rupert Murdoch's News Ltd, and in terms of quality and direction is fairly similar to the British Times. I suppose. Like any paper it makes the odd mistake, and has to publish a correction. On Tuesday it published the following.

Quote:
A story headlined 'Syria seeks our help to woo US' in Saturday's Weekend Australian misquoted National Party senator Sandy Macdonald. The quote stated: "Syria is a country that has been a b*stard state for nearly 40 years" but should have read "Syria is a country that has been a Baathist state for nearly 40 years." The Australian regrets any embarrassment caused by the error.
Reply With Quote
  #17  
Old 03-31-2004, 03:50 PM
Jables's Avatar
Jables Jables is offline
Wonderboy
CAS
 
Join Date: Jan 2003
Location: AO Retirement Home
Studying for kitchen utensilry degree
College: Crazy Go Nuts University
Favorite beer: Sam Adams, Dos Equis, Arrogant Hagbard, Clydesdale Juice
Posts: 33,766
Default

Quote:
Originally Posted by [url=http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=816&ncid=816&e=5&u=/ap/20040329/ap_on_sc/gorilla_break_up
AP[/url]]Correction: Gorilla Break-Up Story

PHILADELPHIA - In a March 28 story about a pair of gorillas being split up at the Philadelphia Zoo, The Associated Press reported erroneously that Chaka, a 19-year-old male, will be going to live with two female gorillas. Instead, his female partner, Demba, will be living with two females.
__________________
ಠ_ -- JB is watching you... ................"Don't let 'em talk bad about you!"
Due to my strong personal convictions, I wish to stress that this post in no way endorses a belief in the occult.
Reply With Quote
  #18  
Old 03-31-2004, 03:52 PM
Pseudolus's Avatar
Pseudolus Pseudolus is offline
Member
 
Join Date: Nov 2001
Location: Kooey Kooey Kooey
Favorite beer: Four Loko
Posts: 64,113
Default

(It's really Chaka, they just have to tell that story to Zookeeper Furley: )
Reply With Quote
  #19  
Old 03-31-2004, 04:16 PM
Maine-iac's Avatar
Maine-iac Maine-iac is offline
Member
CAS SOA AAA
 
Join Date: Sep 2001
Location: The Pine Tree State
Favorite beer: Wine
Posts: 36,513
Default

Quote:
Originally Posted by Pseudolus
http://www.samizdata.net/blog/archives/005813.html

Quote:
The Australian is a national broadsheet newspaper published by Rupert Murdoch's News Ltd, and in terms of quality and direction is fairly similar to the British Times. I suppose. Like any paper it makes the odd mistake, and has to publish a correction. On Tuesday it published the following.

Quote:
A story headlined 'Syria seeks our help to woo US' in Saturday's Weekend Australian misquoted National Party senator Sandy Macdonald. The quote stated: "Syria is a country that has been a b*stard state for nearly 40 years" but should have read "Syria is a country that has been a Baathist state for nearly 40 years." The Australian regrets any embarrassment caused by the error.
Oopsie. I expect there is a reporter and/or proof-reader on the dole today who wasn't there before. I don't think the Syrian government is known for its sense of humor.
Reply With Quote
  #20  
Old 05-20-2004, 06:00 PM
Pseudolus's Avatar
Pseudolus Pseudolus is offline
Member
 
Join Date: Nov 2001
Location: Kooey Kooey Kooey
Favorite beer: Four Loko
Posts: 64,113
Default

Another from the NYT

Quote:
An article on Saturday about remarks by President Bush at a commencement address at Concordia University in Mequon, Wis., referred imprecisely to protests against his policies. While no protesters were at the actual ceremony, the Secret Service did allow them several blocks away.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off


All times are GMT -4. The time now is 12:06 PM.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
*PLEASE NOTE: Posts are not checked for accuracy, and do not
represent the views of the Actuarial Outpost or its sponsors.
Page generated in 0.34329 seconds with 12 queries